OPLOSSINGEN – EXPERTISE

Is Marketing belangrijker voor succes dan vakkennis?

Daar bestaan veel meningen over. Naar mijn mening is zakelijk succes afhankelijk van een goede balans tussen vakinhoudelijke expertise en goede marketing, communicatie, positionering, branding en inzet van moderne media en middelen.

Know How To Grow legt de benodigde expertise in de schaal om samen met jouw expertise de juiste balans te vinden voor je zakelijk succes. Hiernaast staat een opsomming van de expertisegebieden waarmee wij je kunnen ondersteunen.

  • Marketing & Communicatie

    Winstgevend relevant worden voor je doelgroepen!

  • Social Media

    Connect met je doelgroep daar waar deze je zoekt!

  • Positionering

    Bepaal je positie en laat je doelgroep voor jou kiezen!

  • Personal Branding

    Wordt een klantmagneet met je ‘personal brand’!

DIENSTEN EN PRODUCTEN

Advies

Winstgevend relevant worden voor je doelgroepen!

Blijf niet zelf aanmodderen. Maak gebruik van kennis en expertise die reeds meerdere organisaties en professionals hebben ingezet om groei te versnellen.

Advies komt, afhankelijke van wensen en behoeften, in verschillende vormen:

  • Adviesgesprek
  • Strategie
  • Actieplan
  • Brainstorm

Training

Breng kennis en vaardigheden van jou en/of je team naar een hoger niveau! Stilstand is achteruitgang. Dat geld zeker ook voor kennis en vaardigheden..

Of het nu gaat om Marketing- of Communicatiestrategie, Positionering, Personal Branding, of Social Media. We bieden de training, cursus of workshop die naadloos aansluit bij jouw ontwikkelbehoefte, tempo en budget.

  • Meerdaagse cursus
  • Intensieve training (1 dag (-deel)
  • In-Company Training
  • Online

Coaching

Ontwikkel je talenten en zet ze in voor groei van je onderneming. Maak gebruik van nuttige tips, adviezen en ondersteuning gebaseerd op ervaring, kennis en succesvolle voorbeelden.

Met gedegen mentoring en coaching versnel je de ontwikkeling en inzetbaarheid van bestaande en nieuwe talenten.

  • Ondernemerschap
  • Marketing, Communicatie, Social Media
  • Positionering
  • Personal Branding

Support

Hoe hou je de continuïteit van je marketing- en social media processen op niveau? Tijdelijk extra capaciteit, vervanging of ondersteuning nodig? Een nieuw project van de grond krijgen? Vervanging tijdens ziekte, zwangerschapsverlof of vakantie?

Dan is het goed om een ervaren en ondernemende kracht in te huren. Zo kan de business gewoon doorgaan op hetzelfde, of wellicht zelfs op een hoger niveau!

  • Interim
  • Projecten
  • Content, Community, Webcare
  • Helpdesk

OVER JAN POSDIJK – KNOW HOW TO GROW

Al meer dan 30 jaar streef ik naar het realiseren van ontwikkeling en groei voor organisaties en professionals.

Eerst 23 jaar in het bedrijfsleven en sinds 2007 als zelfstandig ondernemer in (social media) marketing, ondernemerschap, communicatie, positionering en personal branding.

Groeidoelstellingen van opdrachtgevers realiseer ik op de wijze die het beste past bij de uitdaging, de persoon en/of de organisatie.

Centraal in het logo van Know How To Grow staat het Japanse teken Tsuchi (Do), ofwel ‘Aarde’. De ruimere betekenis is: Voedingsbodem voor groei.

Mijn kennis en expertise, opgebouwd vanuit onafgebroken studie en ervaring vormt die voedingsbodem voor groei.

TRACK RECORD

MB Adviesgroep

Value in Payments

Electro World

Vida Makelaars

Vida makelaars logo link

People2Choose

Tomeloos B.V.

Link Tomeloos Marketing Communicatie

Gemeente Amsterdam

Link Eigen Werk Amsterdam

VIB De Ronde Venen

Link VIB De Ronde venen

Flor del Vino

Link Flor del Vino

Connactivity

Gewoon HR

Link Gewoon HR

BCM Academy

BCM Academy

REFERENTIES

Met zijn lange ervaring als marketeer én eigen ervaring als ondernemer stelt hij de juiste vragen en duwt op de juiste momenten door bij de training Ondernemerschap die ik recent bij/met Jan heb gevolgd.

Om de stap te zetten van loondienst naar ondernemerschap komt heel wat bij kijken. Je moet uit je comfortzone. Jan zijn aanpak is persoonlijk, professioneel, gestructureerd, soms confronterend, maar zeker niet onplezierig. Na een paar workshops hangt de muur vol met informatie over jou en je nieuwe bedrijf, terwijl je aan het begin denkt ‘waar moet ik beginnen’?

Het proces is natuurlijk belangrijk, maar de info wordt ook samengevat en gebruikt in een eindrapport over positionering, profilering, personal branding en gebruik van social media. Je kunt hier keuzes in maken, wat je nodig hebt, en ook kan coaching/begeleiding in het pakket worden toegevoegd.

De aanpak van Jan geeft mijn stap naar Ondernemerschap een Kickstart. Ik beveel deze van harte aan!

Bedankt Jan!

Gert BijleveldEigenaar Value in Payments

Afgelopen tijd heb ik bij Jan tweemaal een zeer inspirerende workshop gevolgd over Social Media en Marketing voor ondernemers. Jan is iemand met een onuitputbare bron van kennis over zijn vakgebied. Tijdens de bijeenkomst sloot zijn uitgebreide verhaal goed aan bij de vraagstukken die speelden in onze groep.

Ik zou Jan graag aan anderen aanbevelen wegens zijn enthousiasme, vakkundige kennis en betrokkenheid. Nogmaals bedankt voor de inspiratie.

Dewy VeneriusIllustrator & freelance designer

Jan heeft het college van Weesp via zijn workshops ‘Social Media voor bestuurders’ geënthousiasmeerd om social media gerichter te gaan inzetten. Om hun specifieke doelgroepen te bereiken en te betrekken bij hun speerpunten en de interactie mee aan te gaan. Jan vertelt gepassioneerd over de actualiteiten aan de hand van gerichte voorbeelden van diverse gemeentes.

Lilian KuertenWebmaster & Online Communicatie gemeente Weesp / Social redacteur gemeente AmsterdamGemeente Weesp

Jan Posdijk levert al geruime tijd een belangrijk aandeel in het programma Eigen Werk van de gemeente Amsterdam. Als trainer en afgelopen jaar als ook praktijkbegeleider op gebied van Social Media begeleidt hij onze starters op een authentieke en ontwikkelingsgerichte wijze. Ter zake kundig met oog voor de vraag van de klant en de wijze waarop deze ingevuld moet worden!

Frans HeesselsTeammanager Eigen Werk, gemeente AmsterdamGemeente Amsterdam - Eigen Werk

I conducted Jan’s workshop on social media and found it very well prepared, very well and flexible adjusted to the needs of the clients. Jan has an open attitude towards interactive teaching combined with excellent marketing insides. His teaching method is inviting and stimulating creativity!

Drs Mariska StevensAdvise to various government and non-government institutions on policy agenda’s, lectures communication on ChinaCross Road Culture Research & Training Agency

Ik heb Jan leren kennen als een aimabele en enthousiaste trainer/coach, met wie het prettig werken is. Het mooie van Jan is dat hij vanuit een bedrijfsprofiel kijkt wat voor online marketing strategie het beste passend is, zodat elke specifieke ondernemer zich ook echt aan die strategie kan verbinden en er mee uit de voeten kan. Ook weet Jan met zijn aanstekelijk enthousiasme deelnemers te motiveren om hun grenzen te verleggen en te gaan experimenteren met de mogelijkheden van online marketing

Abdelkarim HafidounBusiness Improvement I Performance Management I Operations Manager I Process Improvement I Lean Six Sigma BBConnactivity

Er wordt veel geroepen over social media. Maar dat Jan inmiddels door heel veel enthousiaste klanten ‘social media fluisteraar’ wordt genoemd, getuigt van veel wijsheid. En ik ben het helemaal met ze eens. Dat, gekoppeld aan zijn enthousiasme en enorme expertise op het gebied van marketing in diverse branches, maakt hem een top-trainer. Highly recommended, 5 star rating.

Joost van der SluijsSenior communicatieadviseurJoost van der Sluijs

Ik heb Jan in 2005 leren kennen bij de postacademische leergang strategisch communicatiemanagement. Jan viel in de groep meteen op door zijn visie op het vakgebied en de prettige wijze waarop hij deze visie overbracht aan ‘medestudenten’. Jan fungeerde tijdens die studie voor mij als een geweldige coach. Bij complexe communicatievraagstukken is Jan nog steeds dé adviseur met wie ik contact zoek om te sparren. Onlangs heeft hij feedback gegeven op het concept communicatiebeleidsplan van de gemeente Middelburg. Feedback op strategisch niveau en verduidelijkt met voorbeelden waardoor ik weer volledig geïnspireerd ben om het plan op een hoger niveau te tillen.

Trude NortholtSenior communicatieadviseur at Gemeente MiddelburgGemeente Middelburg

PARTNERS

Een greep uit de experts waarmee ik samenwerk.

Online Marketing

Peter Lagerwaard

Jurist en bedrijfskundig (online) marketeer

Copy Writing

Miranda Zonneveld

Tekstschrijver, contentmaker & freelance communicatie adviseur

Internet

Walter Negro

Concepten, logo, huisstijl, reclame, website/webshop, drukwerk en voordelige pakketten

B2B Fotografie

Jaap Lotstra

Helpt bedrijven zich te onderscheiden door fotografie. Architectuur, lichtprojecten, interieur, vastgoed, ook in 360° VR

Personal Branding

Erika Kennedy

Personal Branding coach & trainer and Yin Yoga Teacher

Fashion Consultant

Tamara v/d Heuvel

Consultant Bedrijfsontwikkeling, Branding en Marketingstrategie. Expert in de mode-industrie. Passie voor duurzaamheid.

Communicatie

Marjon Eijpe

Interim management – Positionering – Strategische communicatie – Projectcommunicatie – Interne samenwerking – Professionalisering en versterken van de communicatiefunctie – Training – Netwerken

Luxury Branding

Naomi Eleonora

Luxury branding, experience design en fotografie.